
Batman'ın hava kalitesi endeksi iyi durumda
Batman'ın hava kalitesiyle ilgili açıklama yapan valilik, hava kalitesi endeksinin iyi durumda olduğunu belirtti.
17-02-2017
Okunma: 1149

Batman Valiliği, şehrin hava kirliliğiyle ilgili basın kuruluşlarında çıkan haberler üzerine yazılı açıklama yaptı.
Batman'ın, Avrupa'da havası en kirli 2'nci şehir olduğu yönünde haberler yapıldığının belirtildiği açıklamada, şehrin hava kalitesi endeksinin iyi durumda olduğu bildirildi.
Açıklamada, "Konu ile ilgili yapılan incelemede, Avrupa Çevre Ajansına raporlanan en son hava kalitesi verisi 2012 yılına ait olduğu için veri tabanında Türkiye'de yer alan illerin 2012 yılı PM10 yıllık ortalamaları yer almaktadır. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından yayımlanmış 2013/37 sayılı Hava Kalitesi Değerlendirme ve Yönetimi Genelgesinde, ülkemiz genelinde kirletici parametrelere ait uyulması gereken sınır değerler 2016 yılı için kükürtdioksit SO₂:200 (µg/m³) ve partikül madde (PM10):80(µg/m³)'tür. İlimizde ölçülen değerler ise 2016 yılı için kükürtdioksit SO₂:4 (µg/m³) ve partikül madde (PM10):68(µg/m³)'tür. Ortalama değerler ulusal sınır değerlerin altında kalmaktadır." denildi.
Batman'da Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından kurulu halde bir adet Hava Kalitesi Ölçüm İstasyonu bulunduğunun bildirildiği açıklamada, anlık olarak kükürtdioksit ve partikül madde ölçümleri gerçekleştirildiği ifade edildi.
İhtiyaç duyulması halinde şehrin hava kalitesiyle ilgili bilgilerin www.havaizleme.gov.tr adresinden anlık olarak takip edilebileceği kaydedildi.
NASIROĞLU “20 YILI PLANLAYARAK HAREKET ETMEMİZ GEREKİYOR”
ANNELER YARIŞTI, ÇOCUKLAR EĞLENDİ
PEDALLAR BU KEZ SAĞLIK İÇİN DÖNDÜ
EKMEN'DEN FAİLİ MEÇHUL SORU ÖNERGESİ
PETROL CİTY, GÜNEŞ ENERJİSİNDEN FAYDALANACAK
BAŞKAN ÇETİN, ULUSLARARASI BAŞARIYA İMZA ATAN GENÇLERİ AĞIRLADI
KALDIRIMI İŞGAL EDENE AĞIR CEZA
HAŞERELERE TEKNOLOJİ DESTEKLİ MÜCADELE!
Makaleler
Hava Durumu

















